• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Gick från 16,1 till 10,4.
Ökat blanco från 540k till 770k
13 krediter har blivit 11.
11 kreditgivare har blivit 9.
Efter att jag betalat av hela inkassoskulden till Credway har Northmill Bank dykt upp igen som en outnyttjad kredit på 30k. Bör jag avsluta den eller låta den ligga outnyttjad? Jag har idag 4 kontokrediter på UC. Utnyttjat 116k av totalt 150k.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Uppdaterat hos mig med. Gick från 0.92 till 0.18 % . Nollade alla kreditkort och betalde av 1 st blanco sedan förra månaden. Dock så är UC score fryst på 592 sedan Juli månad så ett tekniskt fel säkert då jag betalt av 150k blanco, nollat 50k i krediter och minskat antal kreditgivare/krediter rejält sedan dess. Har skickat ett klagomejl till Minuc så får se vad de kan hitta.
Bra betyg du fått:) Jag undrar däremot om man verkligen kan lita på de siffror som står nu. Jag tog nämligen ett lån på Nordax på 350 k enbart för att hjälpa min fru att betala in sina dåliga krediter, men mitt kreditbetyg på 2,5 har inte rört sig en millimeter, och det kan ju såklart inte stämma;)
 

Rikard87

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 November 2020
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Pratade med dom igår och dom sa att dom har nått fel det är vissa personer bara som inte fått uppdatering på sin score sen september min riskprognos har sjunkit men score e oförändrad men fick tillbaka pengarna för en månad iaf
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Bra betyg du fått:) Jag undrar däremot om man verkligen kan lita på de siffror som står nu. Jag tog nämligen ett lån på Nordax på 350 k enbart för att hjälpa min fru att betala in sina dåliga krediter, men mitt kreditbetyg på 2,5 har inte rört sig en millimeter, och det kan ju såklart inte stämma;)
Jag litar faktiskt på Risk % då jag förbättrat med nästan 100k sedan Oktober, nollat alla kreditkort och släckt 1 blanco och amorterat på bolån, så inte helt uppåt väggarna. Men UC score är fryst och jag har ett mail från dem som bekräftar att UC score inte stämmer på tjänsten. Jag fick tillbaka 2 st månadskostnader på Minuc för besväret. Har du lagt på 350k så borde det ju ha smällt till rejält, så lite förvånad måste man vara.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Jag litar faktiskt på Risk % då jag förbättrat med nästan 100k sedan Oktober, nollat alla kreditkort och släckt 1 blanco och amorterat på bolån, så inte helt uppåt väggarna. Men UC score är fryst och jag har ett mail från dem som bekräftar att UC score inte stämmer på tjänsten. Jag fick tillbaka 2 st månadskostnader på Minuc för besväret. Har du lagt på 350k så borde det ju ha smällt till rejält, så lite förvånad måste man vara.
Ja likadant var det för min fru som betalat in 11-12 st krediter ca och därigenom både minskat sin totala skuld avsevärt plus frånvaron av alla de 11-12 inbetalda och avslutade krediterna, men kreditbetyget är kvar på omkring 17%? Jag mailade UC och krävde pengarna tillbaka för både den här månaden och förra månaden då deras tjänst inte är tillförlitlig och inte motsvarar vad man betalar för.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Ja likadant var det för min fru som betalat in 11-12 st krediter ca och därigenom både minskat sin totala skuld avsevärt plus frånvaron av alla de 11-12 inbetalda och avslutade krediterna, men kreditbetyget är kvar på omkring 17%? Jag mailade UC och krävde pengarna tillbaka för både den här månaden och förra månaden då deras tjänst inte är tillförlitlig och inte motsvarar vad man betalar för.
Själv är man så pass knäpp att man har både tjänsterna Min upplysning, Mitt kreditbetyg och Kreditkollen (plus Bisnodes tämligen menlösa tjänst Min upplysning):tummen::rolleyes: På Mitt kreditbetyg (som bara har 1 decimal) står oförändrat 2,5% men när jag går in på kreditkollen och tittar på ”riskprognos” har den till och med sjunkit något; från 2,55 till 2,48 samt mitt UC-score är oförändrat 571 - trots nytaget lån på 350 k. Det lär ju aldrig hålla i sig utan är lika fel som det var i förra månadens uppdatering. Man undrar vad de håller på med UC egentligen.? Och det här instrumentet går nästan alla långivare på, det är rätt fascinerande när man tänker på det, man litar blint på något som visar helt fel!;)
 

Pyrococcus

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Oktober 2019
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
UC verkar ha uppdaterat, står 31 okt nu på lån. Ingen förändring för mig, fortfarande 0,3.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Gick från 16,1 till 10,4.
Ökat blanco från 540k till 770k
13 krediter har blivit 11.
11 kreditgivare har blivit 9.
Efter att jag betalat av hela inkassoskulden till Credway har Northmill Bank dykt upp igen som en outnyttjad kredit på 30k. Bör jag avsluta den eller låta den ligga outnyttjad? Jag har idag 4 kontokrediter på UC. Utnyttjat 116k av totalt 150k.
Med så högt nyttjat kommer ditt betyg stiga rejält om du avslutar Credway. Du måste sänka ditt nyttjande om det ska vara värt att avsluta kontokredit.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Min är uppdaterad. Cashbuddy syns igen (efter dem försvann två gånger) :(
Men bättre betyg ändå. (Kredit/lån summan gick ner så tror jag det är därför)
Positivt att Ferratum syns ej fortfarande!
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Alltså 3 förfrågningar försvann och mitt Berit gick från 1.5 till 4.5? Inget annat ändrat? Hur är det möjligt??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp